child image

Разпознаване и назоваване на цветовете

Разпознаване и назоваване на цветовете

Често в практиката попадаме на родители, които споделят притесненията си, че детето им не познава цветовете. Тази тяхна  тревога бързо се превъща в натрапчива цел, която може само да обърка и пренатовари  детето. Обикновено този подход  се отразява неблагоприятно, както  в емоционално така и в социално отношение. То може да откаже да участва в образователните дейности в детската градина, да не иска да рисува, да показва апатия или тревога.
За да избегнат всичко това, родителите трябва да знаят, че има разлика между разпознаване и назоваване.

Детето различава цветовете веднага след раждането си. Пъвият цвят, който то възприема е жълтия, а малко по-късно- червения и оранжевия. Следват ги синия и зеления, като последен  е виолетовия. След втората година, с развитието на речта и паметта, детето вече разпознава основните цветове, като може да ги свързва чрез  сортиране, сравняване или асоцииране. Тук е важно да се отбележи, че назоваването идва на по-късен етап и това е напълно нормално. В този период се очаква детето често да обърква имената на цветовете, но това не е повод за притеснение, защото много скоро то ще започне да ги казва правилно.

Търпението на родителите е определящо за общата нагласа, за мотивацията, желанието и добрите резултати. Не трябва да забравяме, че всяко дете  учи постепенно, с повторение, с надграждане и най-вече чрез игра.

Адаптико създаде няколко работни листове за учене и игра, чрез които можете  да развивате умението на децата за разпознаване и назоваване на цветовете.
Подходящи са за деца от 2 до 4 годишна възраст, в зависимост от целите на приложение.

Ако до 3 годишна възраст забележите, че детето не разпознава цветовете, не умее да ги групира, сравнява или асоциира и до 4 годишна възраст да ги назовава, можете да направите консултация с детски офталмолог.

Безплатния ресурс изтеглете от тук: https://adaptiko.bg/uploads/files/razpoznavane-i-nazovavane-6741b06373363.pdf

Top background decor